Ptají se mě: „Kdo využívá víc koučink, muži nebo ženy?“
U mne je to teď skoro remíza. 9 individuálních klientů na manažerských a ředitelských postech právě využívá Koučování k úspěchu pro prospěch svůj i svých společností. Svým přístupem a chováním ovlivňují nejen aktiva a aktivity v hodnotě přes 1 miliardu korun, ale také spokojenost svou i jejich okolí.
Koučink vnímají jako prospěšný nástroj a tvůrčí prostředí pro rozvoj své osobnosti a dovedností, které od nich jejich postavení vyžaduje. Aktualizují svůj osobní styl pohledu na svět, na sebe, na vedení lidí a na spoustu dalších pro ně důležitých věcí tak, aby odrážel jejich současné a budoucí potřeby a přání. Zlepšují svou vnímavost, obohacují svůj rejstřík reakcí, zlepšují schopnost vědomě volit co nejprospěšnější akci i v nekomfortních situacích. To vše jsou dovednosti společné mužům i ženám. Pak už závisí spíše na konkrétní osobnosti, jestli obohatí svůj rejstřík například o lidskost, systematičnost či sebevědomé chování, a jakým hodnotám a principům bude chtít více naslouchat při svých rozhodnutích.
Proto je pro mne zajímavější jiná otázka, která rozděluje masu lidí:
„Kdo využívá koučink? Co jsou zač?“
A z mých zkušeností odpovím: „Ti, kteří „chtějí““.
Jsou to ti, kteří chtějí měnit věci. Ti, kteří se nespokojí se současným stavem a nehodlají rezignovat na lepší zítřek. Jsou to lidé, od kterých jsem nikdy neslyšel „To nejde.“ Jsou to lidé, kteří hledají příležitosti a potenciál. U každého se potenciál skrývá jinde a tito lidé mají touhu jej hledat. Jsou to lidé, kteří si uvědomují, že změna k lepšímu začíná u nich a od nich. Ti, kteří věří, že mají sílu a vliv pozitivně ovlivnit sebe a své okolí. Jsou to tvůrci, oddělující se od skupiny obětí.
Zkuste to. Funguje to. Pokud opravdu chcete.
Pokud opravdu chcete být tvůrci.