Hledáte podporu pro svůj TÝM?

Vaše odpovědi na několik otázek vás nasměrují.

Zvolte svou cestu

Cesta otázek

Čeká vás sada otázek a podotázek. Nalezení odpovědí věnujte tolik minut vašeho času, kolik budete potřebovat. Pokud budete v odpovědích sami k sobě upřímní, získáte díky nim lepší uvědomění, jakým směrem se vydat při hledání pomoci vašemu týmu.
Pro hodnocení v odpovědích můžete využít stupnici 0-10. Své odpovědi si poznamenejte, abyste se k nim mohli vrátit, podívat se na ně z nové perspektivy a případně revidovat poté, co projdete všechny otázky.
Pokud budete mít pocit, že si sadu otázek potřebujete projít vícekrát, jdete správným směrem.

Počet otázek: 9
Čas: 10 minut, opakovaně
Nástroj: poznámkový blok
Vyžaduje: klid, soustředěnost, reflexe

Cesta rozhovoru

Pokud je pro vás příjemnější a snazší otevřít níže nastíněná témata a otázky ve společném rozhovoru, přijměte pozvání přímo do bezpečného prostředí společného koučovacího sezení. Společný rozhovor vám přinese vyšší míru soustředění a reflexe, ošetří slepá místa a nabídne vám větší prostor a volnost pro vytváření vašeho názoru, kudy s týmem dál.

Počet otázek: kolik stihneme
Čas: 60 minut
Nástroj: osobní nebo virtuální schůzka
Vyžaduje: klid, soustředěnost, reflexe

0//////////

Odložte pro tuto chvíli ego a samolibost na věšák.

Chcete-li z následujících momentů získat maximum, velmi pomůže, když dokážete utišit své ego, které se během čtení může začít ozývat.

Pověste jej na virtuální věšák. Pokud vám bude na konci článku chybět, můžete si jej zde zase vyzvednout.

Nechce se vám pověsit ego na hřebík?
Zjistěte, jak ego může ovlivnit váš osobní vliv.

pexels pixabay 39518 | Koučování k úspěchu

1/////////

Jakým výzvám se svým týmem právě teď čelíte?
Jaká z následujících témat jsou mezi nimi?

Nízká angažovanost a motivace lidí.
Nedostatek osobní odpovědnost i členů týmu za výsledky.
Nízké sladění členů týmu směrem ke společným cílům.
Setrvávání ve vyjetých kolejích.
Nízká výkonnost týmu, který má na víc.
Opakování stejných chyb, neschopnost poučit se.
Nesoulad mezi očekáváním a výsledky týmu.
Destruktivní názorové a osobnostní střety v týmu.
Neschopnost či neochota se domluvit a spolupracovat.
Opakující se odchody nadějných lidí.
Změna na klíčové pozici v týmu.
Vytvoření nového pracovního týmu.

/2////////

Jaké jsou vaše představy o lepší budoucnosti vašeho týmu?
Najdete je v uvedených tématech?

Členové týmu spolupracují a podporují se.
Výstupy týmu naplňují očekávání stakeholder ů.
V týmu se vedou konstruktivní dialogy a rozvíjí názory.
Naladění a sladění členů týmu na novou situaci či výzvu.
Uvolnění třecích míst v jednání či komunikaci.
Tým je soudržnější a odolnější.
Zdravé rozdělování rolí, úkolů, pravomocí a odpovědnost i.
Sladění úkolů a lidí, využívání silných stránek jednotlivců.
Vzájemný respekt členů týmu a vedoucího.
Tým se ponaučuje, cíleně zlepšuje své procesy a interakce.
Při odchodu člena týmu zůstává know-how.
Lidé mají zájem stát se členy vašeho týmu.

//3///////

Jakou formu podpory pro váš tým hledáte?

Máte na mysli nějakou konkrétní formu podpory?
Jak poznáte, že podpora, která se objeví a nabídne, bude pro váš tým vhodná a že podporuje „správné“ cíle?
Jak definujete „správné“ cíle?

///4//////

Jaká má být vaše role a autorita v rámci týmu poté, co tým projde úspěšnou změnou?

Svým dnešním chováním vytváříte podhoubí pro to, jak na vás budou ostatní nahlížet zítra.
Jaké osobní kvality potřebujete vykazovat dnes, abyste zítra požívali autoritu, jakou chcete?

////5/////

Kdo má manažerskou odpovědnost za stav týmu?
Kdo je pověřen formální rolí provést tým změnou k lepšímu stavu?

Jak byste popsali leadership, způsob vedení, vašeho týmu? Jakým způsobem naplňujete jeho jednotlivé složky?

/////6////

Pokud jste to vy, koho jste v minulé odpovědi zmínili, pak právě vy máte výrazný vliv na mnoho aspektů, které ovlivňují kvalitu a výkon vašeho týmu – pozitivně i negativně.

Jaké procento spoluúčasti na současném stavu vašeho týmu jste ochotni si připustit?

Nakolik jste si vědomi, v jakých oblastech a jakým způsobem ovlivňujete svůj tým, jeho projevy a výsledky?

//////7///

Váš odhad spoluúčasti, který jste udělali v předchozí odpovědi, ovlivnilo mnoho faktorů. Jsou mezi nimi vaše osobnostní nastavení, dostupnost a kvalita zpětné vazby, míra vaší reflexe i vaše slepá místa. Výsledky mnoha odborných prací a výzkumů indikují, že je to právě role vedoucího týmu, kdo z pozice autority svým přístupem a jednáním ovlivňuje prostředí, zdroje, vztahy a spolupráci v týmu – ať vědomě, či nevědomě.

Tedy právě vy otiskujete do stavu týmu své postoje, svá rozhodnutí, svou osobnost, a k tomu NEJEN vaše aktivní chování, ALE I to, co neděláte a přehlížíte – opět, ať už vědomě, či nevědomě.

Jestliže hledáte podporu pro svůj tým –
jak troufalé by ode mne bylo říct,
a od vás připustit si,
že do určité míry hledáte podporu pro to, aby se váš tým lépe vyrovnal s vaším vlastním vlivem na něj?

///////8//

Nakolik jste otevřeni tomu zahájit cestu změny vašeho týmu od sebe?

Tým nežije ve vakuu. Je vystaven tlakům okolního prostředí, které jej obklopuje, a minimálně v počáteční fázi své existence pracuje s těmi dary, které mu byly dány do vínku v době jeho vzniku. To, do jaké kvality tým dospěje, a jaké schopnosti si v průběhu času vybuduje, výrazně závisí na kvalitě jeho leadership u – způsobu vedení a pokrývání potřeb rozvíjejícího se týmu.

Leadership je praktická, naučitelná dovednost – kvalita její exekuce je ovšem ovlivněna osobností a přístupem daného lídra.
Pokud bychom hledali souvislost mezi pojmy Leadership a Autorita, růst kvality leadershipu se obvykle odrazí v růstu přirozené autority lídra.

////////9/

Jakou podporu oceníte právě vy, ve vaší roli, právě teď, abyste mohli navigovat, ovlivňovat a podporovat svůj tým k úspěšné změně?

Pokud jste ochotni upřímně přemýšlet o odpovědi na tuto otázku, prokazujete tím schopnost převzít osobní odpovědnost. Zároveň prokazujete vůli ovlivnit věci, za které jste odpovědní. Nyní záleží na vás, na vašich dovednostech, na vašem přístupu, jak úspěšní ve svých aktivitách budete.

////////Shrnutí

Schopnost definovat, jakou podporu, v jaké oblasti, v jaké formě, v jaké míře potřebujeme (nebo by byla pro nás prospěšná), je umění, kterému se učíme celý život.
Vyžaduje dostatečný nadhled, jistou moudrost, pokoru, klid v hlavě.

Nyní máte možnost zrekapitulovat své odpovědi na jednotlivé otázky, nyní již s aktualizovaným pohledem na téma prosperujícího týmu. Aktualizujte na základě vašich odpovědí i svůj přístup k týmu a navrhněte potřebné aktivity. Pokud cítíte potřebu se k některým otázkám vrátit, udělejte to.

/////////Rozcestí

Nejste na to sami

Ve společném, důvěrném rozhovoru získáte

  • možnost otevřít zmíněná témata,
  • získat nadhled nad týmem i sebou samotným,
  • prostor pro vyvození a návrh prospěšných strategií, přístupů a pro zušlechťování svého vlivu ve prospěch týmu a společných výsledků,
  • partnera pro rozhovory, které dokáží změnit perspektivu a možnosti.

Inspirujte se na tematicky zaměřených stránkách…

Úspěšný manažer

Chcete posílit svou pozici manažera? Pokračujte k ROZVOJI MANAŽERA.

Sehraný tým

Umožněte svému týmu vyzrát a uspět. Využijte TÝMOVÝ KOUČINK.

Manažerka zvažující svůj vliv

Potřebujete zvýšit osobní vliv? Pokračujte k tématu INFUZE OSOBNÍHO VLIVU.

Prémiové doručení služby

Máte v týmu experty s rezervou? Pokračujte k tématu PRÉMIOVÉ DORUČENÍ SLUŽBY.

Co říkají klienti

Koučink realizovaný Janem Novákem hodnotíme velice pozitivně – naplnil naše očekávání, v některých případech i předčil. Koučovaný manažer oceňuje otevřený přístup kouče a vztah založený na vzájemné důvěře. Z hlediska celofiremního měl koučink dopad i na výsledky v oblasti kvality našich výrobků a procesů. Pravidelné setkávání p. Nováka s koučovaným umožnilo manažerovi zrealizovat změny v týmu, které vedou k lepším výsledkům celé firmy.

Hana Hanusova Chart | Koučování k úspěchu
Ing. Hana Hanušová
HR Director
Chart Ferox, a.s. Děčín

Zaujal vás obsah? Sdílejte jej ostatním.