Koučink je spíše tichá, klidná disciplína. Cíleně vede formou rozhovorů k zamyšlení a uvědomění, ze kterých pak může vyklíčit prospěšná změna. Pokud koučovací přístup použijete citlivě i při vedení přednášky, vytváříte tím pro účastníky příležitost získat z tématu maximum, i když zároveň riskujete nepochopení těch, kteří si přišli spíše odpočinout a nechat se bavit přednášejícím.

Dvě přednášky vedené koučovacím přístupem jsem měl možnost vést 11.února 2020 na Obchodní akademii Pařížská v Ústí nad Labem v rámci projektu ToDáš! pro cca 40 studentů třetích a čtvrtých ročníků. Téma bylo z velké části postaveno na Konverzační inteligenci, celosvětově úspěšném konceptu, který mohu jako jediný český Conversational Intelligence Enhanced Skills Practitioner přednášet v České republice. Na Obchodní akademii se podle slov samotných studentů navzájem potkalo jak téma, tak zájem studentů, se stylem vedení přednášky.

Výsledné dojmy studentů shrnuje email paní učitelky Jany Sekáčové.


Dobrý den,
posílám Vám slíbenou pochvalu do žákovské.

Pokud bych měla shrnout dva cca 5 minutové rozhovory se studenty na téma “Co mi dala účast v projektu To dáš”, použiji některé jejich odpovědi:

• nejlepší přednáška, co jsme tu měli
• zajímavé a “vzácné” téma
• donutilo mě to přemýšlet o mé komunikaci, o sobě
• aplikoval jsem závěry doma a asi by tuto přednášku potřebovali i moji rodiče a většina ostatních “dospělých”
• netušil jsem, co se za slovem komunikace vše schovává, jak můžu rozhovor ovlivnit
• lidsky a srozumitelně jsem se dozvěděl o mé pozici v rozhovoru a pochopení mi pomůže k uspokojivému výsledku
• jak se z představy “nudné” 1,5 hodiny stane téma, které mě baví a vede mě k zamyšlení
• přednášející si na nic nehrál, nepovyšoval se, mluvil o běžné věci, cítil jsem tam “přátelskou atmosféru”
• znalost a porozumění sama sebe , kontrola nad sebou , jak mluvit, jak číst protějšek…= přínosy přednášky”

Sama za sebe ještě jednou moc děkuji a kdyby byla možnost v září, určitě ji využijeme.

S pozdravem J. Sekáčová


Z role kouče velmi oceňuji schopnost sebereflexe, kterou studenti a studentky ústecké Obchodní akademie prokázali, a také ochotu ji použít. Rád se tam vrátím.


O projektu To Dáš!

V projektu “To Dáš!” přibližují koučové ICF studentům středních škol během 1,5hodinové přednášky témata komunikace, zpětné vazby, osobního rozvoje, time managementu a networkingu. Přednášky jsou vedené koučovacím, konverzačním způsobem a umožňují tak zapojení studentů v průběhu přednášky.
Na projektu “To dáš!” spolupracují Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, Nadace Terezy Maxové dětem a ICF ČR, česká pobočka Mezinárodní federace koučů.